Vista normal Vista MARC

Handbook of test development / ed. Steven M. Downing, Thomas M. Haladyna

Ligado a: Roles and importance of validity studies in test developmentLigado a: Evaluating testsLigado a: Technical reporting and documentationLigado a: Practices, issues, and trends in student test score reportingLigado a: Considerations for the administration of tests to special needs students : accomodations, modifications, and moreLigado a: Test administrationLigado a: Test production effects on validityLigado a: Designing tests for pass-fail decisions using item response theoryLigado a: Designing computerized adaptative testsLigado a: Designing ability testsLigado a: Developing test forms for small-scale achievement testing systemsLigado a: Vertical scalesLigado a: Practical issues in designing and maintaining multiple test forms for large-scale programsLigado a: Item analysisLigado a: Anchor-based methods for judgmentally estaimating item statisticsLigado a: language issues in item developmentLigado a: Fairness review in assessmentLigado a: Item editing and editorial reviewLigado a: Innovative item formats in computer-based testing : in pursuit of improved construct representationLigado a: Item and prompt development in performance testingLigado a: selected-response item formats in test developmentLigado a: Computerized item bankingLigado a: Standard settingLigado a: Determining the content of credentialing examinationsLigado a: Identifying content for student achievement testsLigado a: Content-related validity evidence in test developmentLigado a: Prepearing examinees for test taking : guidelines for test developers and test usersLigado a: Item and test development strategies to minimize test fraudLigado a: Evidence-centered assessment designLigado a: Contracting for testing servicesLigado a: Contracting for testing servicesLigado a: The standards for educational and psychological testing : guidance in test developmentLigado a: Twelve steps for effective test developmentAutor secundário: Downing, Steven M., ed.;Haladyma, Thomas M., ed.Idioma: Inglês.País: Estados Unidos.Publicação: New York : Routledge, 2006Descrição: 778 p.ISBN: 0805852654.Assunto - Nome comum: Psicométricas | Construção de Testes | Validade de Testes | testes psicológicos | Desenvolvimento de Items | Metodologia | Desenvolvimento de testes | Análise de Items | Avaliação Classificação: 2222 - Escalas de Desenvolvimento | 2220 - Testes de Avaliação Psicológica | 2200 - Psicometria, Estatística e Metodologia Recursos em linha:Clicar aqui para aceder online Tipo de documento:
Pontuação
    Classificação média: 0.0 (0 votos)
Exemplares
Tipo de documento Biblioteca Cota Estado Data de devolução Código de barras
Livro Livro Biblioteca ISPA C4 DOWN1 Disponível 18159

Não há comentários disponíveis sobre este título.

para publicar um comentário.